Významný český dopravce v oboru automotive Helicar nasazuje LNG tahač

  • Helicar, jeden z významných dopravců pro Škoda Auto, jde cestou udržitelné logistiky
  • GasNet poskytuje tankovací technologii a zajistil bezpečnostní proškolení celého týmu
  • Nový vůz LNG značky VOLVO již absolvoval první bezproblémové cesty na trase ČR – Maďarsko a zpět

Za účasti řady odborných novinářů a zástupců dopravních společností uspořádala firma Helicar ve svém areálu v Měšicích u Prahy představení prvního nákladního automobilu na LNG (VOLVO) zakoupeného v České republice. Helicar je největší tuzemský přepravce osobních automobilů s ročním objemem okolo 170 000 přepravených aut ročně.

Bez LNG emisní cíle v nákladní dopravě nesplníme

Nejprve vystoupili zástupci Helicaru se svým pohledem na rozvoj LNG dopravy. Celý projekt této společnosti nese podtitul „Udržitelná logistika“ a velmi jasně v něm byly představeny výhody, ale i rizika při prosazování tohoto paliva. Nicméně nákup a prezentace prvního nákladního vozu s LNG pohonem jednoznačně deklaruje vůli Helicaru být průkopníkem a ukázat možnosti využití LNG i dalším dopravcům v České republice. Základním důvodem, který několikrát zazněl i v následné prezentaci společnosti GasNet, je splnění emisních cílů pro nákladní dopravu, pro které je LNG v současné době jediná dostupná a vyzkoušená alternativa.

„Naše role v tomto projektu spočívala v dodání plnící technologie, tedy čerpacího zařízení, které je umístěno v areálu VOLVO v Klecanech u Prahy právě pro potřeby Helicaru. Jsme rádi za příznivé ohlasy na aktivitu a přístup GasNetu, které zazněly z úst zástupců Helicaru i VOLVA, zároveň jsou pro nás závazkem do budoucnosti,“  uvedla Lenka Písková z LNG týmu GasNetu, která přítomným novinářům osvětlila roli LNG v kontextu klimatických závazků České republiky i Evropské Unie.

„Greta“ už brázdí české silnice

Hlavním tahákem bylo pochopitelně představení vozu - nákladní automobil na LNG pohon značky VOLVO se ocitl v centru pozornosti. Po absolvování první jízdy na trase Praha – Budapešť odpovídal na otázky novinářů i řidič kamionu Marek Bulva. Úsměv vyvolala přezdívka vozu, který zaměstnanci Helikaru okamžitě velmi výstižně překřtili na „Gretu“.

A první zkušenosti s „Gretou“?

„Z pohledu výkonu auta, zrychlení a celkové dynamiky jízdy jsem nezaznamenal žádný rozdíl oproti dieselovému motoru. Jako přednost bych rozhodně uvedl to, že jízda s LNG vozem je z pohledu řidiče celkově klidnější a tišší,“  shrnul svoje první pocity z jízdy do Maďarska a zpět Marek Bulva.

Je zřejmé, že na rozdíl od situace před rokem či dvěma, si majitelé dopravních společností více uvědomují výzvy, které před nimi leží z hlediska ekologizace nákladní dopravy. GasNet v této transformaci hraje roli spolehlivého partnera a dodavatele.